Jak wzmocnić włosy ?

Jak wzmocnić włosy ?

Jak wzmocnić włosy ?

Jak naturalnie wzmocnić włosy ? Każdy chce mieć włosy mocne, lśniące i łatwe w pielęgnacji. Ale posiadanie idealnych zdrowych włosów nie jest łatwe. Większość z nas ma jakiś problem z włosami.

Geny odgrywają główną rolę, jeśli chodzi o rodzaj włosów, strukturę i objętość. Ale to nie znaczy, że nie masz kontroli nad swoimi włosami.

Jak wzmocnić włosy forum Laroxy.pl opisuje kilka sposobów, które możesz zrobić, aby wzmocnić włosy i cebulki włosów, przyspieszyć wzrost włosów oraz poprawić wygląd, kondycje i zdrowie swoich włosów.


1. Zmniejsz temperaturę

Suszarki do włosów, prostownice, gorące lokówki i inne podgrzewane urządzenia do stylizacji włosów mogą mieć negatywny wpływ na włosy, szczególnie jeśli są cienkie, suche lub podatne na łamanie. Zbyt wysoka temperatura może osłabić włosy, powodując uszkodzenie lub puszenie włosów.

Aby ograniczyć uszkadzanie włosów suszeniem, zaleca się trzymać suszarkę w odległości minimum około 15 cm od włosów oraz utrzymywanie suszarki w ruchu i nie koncentrowanie się na jednym miejscu.

Ogranicz suszenie włosów i inne stylizacje włosów na gorąco do dwóch lub trzech razy w tygodniu, aby dać włosom czas na regenerację między zabiegami.

Ustaw suszarkę i inne urządzenia jak lokówki, prostownice do stylizacji na niższe temperatury ciepła, aby zmniejszyć ryzyko palenia włosów. Możesz również rozważyć użycie kosmetyku chroniącego przed wysoką temperaturą na włosach, aby zminimalizować wysuszanie włosów.

2. Witaminy na włosy

Podobnie jak reszta ciała, twoje włosy potrzebują określonych witamin i minerałów, aby były zdrowe i mocne. Niedobory witamin mogą być związane z wypadaniem włosów i znacznym ich osłabieniem. Wzmocnij włosy uzupełniając witaminy.

Witaminy i minerały na wzrost włosów:

  •     Witamina A: znajduje się w słodkich ziemniakach, marchwi, dyni, szpinaku, mleku, jajach i jogurcie
  •     Witaminy z grupy B, zwłaszcza biotyna: znajdujące się w żółtku jaja, wątrobie, łososiu, awokado, orzechach i nasionach oraz produktach mlecznych
  •     Witamina C: owoce cytrusowe, truskawki i paprykę
  •     Witamina D: znajduje się w tłustych rybach, żółtku jaja i żywności wzbogaconej, takiej jak mleko i sok pomarańczowy
  •     Witamina E: nasiona słonecznika, migdały, szpinak i awokado
  •     Żelazo: znajduje się w ostrygach, małżach, jajach, czerwonym mięsie, soczewicy i szpinaku
  •     Cynk: ostrygi, wołowinę, pestki dyni i soczewicę


Jeśli trudno jest uzyskać niezbędne składniki odżywcze z pożywienia, które jesz, możesz wybrać suplementy diety zawierającej te witaminy i minerały.

Ważne jest jednak, aby skonsultować się z lekarzem przed przyjęciem jakichkolwiek suplementów, zwłaszcza biotyny.


3. Wybierz szampon, który nie zniszczy Twoich włosów

Utrzymanie włosów w czystości jest ważne. Ale większość szamponów zawiera składniki, które usuwają naturalne oleje z włosów, aby zmniejszyć ich przetłuszczanie i usunąć brud.

O ile twoje włosy nie maja tendencji do wyjątkowego przetłuszczania się, prawdopodobnie możesz zacząć od mycia szamponem dwa do trzech razy w tygodniu zamiast każdego dnia. Zbyt częste mycie włosów może spowodować ich wysuszenie i osłabienie włosa.

Nie używaj też zbyt dużo szamponu, prawdopodobnie potrzebujesz tylko ćwiartki szamponu, nakładanego głównie na skórę głowy, aby oczyścić włosy.

Jak wzmocnić wypadające włosy, dużą popularnością cieszy się ostatnio wcierka, ale tylko ta z naturalnym składem. Wcierka do włosów Banfi której skład jest oparty na ziołach w naturalny sposób skutecznie nawilża suche włosy, odżywia, zapobiega wypadaniu włosów i pomaga powstaniu Baby Hair. Można ja kupić w sklepach internetowych i drogeriach internetowych jak Laroxy.pl

4. Masuj skórę głowy

Zwiększenie krążenia krwi na skórze głowy może pomóc poprawić zdrowie i kondycję skóry głowy, a także zwiększyć przepływ krwi do mieszków włosowych co wzmacnia i zagęszcza włosy.

4-minutowy codzienny masaż skóry głowy może z czasem zwiększać grubość i siłę włosów.

Możesz masować swoją skórę głowy, naciskając kilkakrotnie opuszkami palców okrężnymi ruchami. Możesz to zrobić na suchych lub mokrych włosach, tuż przed nałożeniem szamponu.

Możesz także kupić masażer skóry głowy. Te ręczne masażery, przypominające pędzel działają stymulująco na skórę głowy.


5. Białko na włosy

Dostarczenie wystarczającej ilości białka w diecie jest ważne dla wzrostu włosów, ponieważ mieszki włosowe składają się głównie z białka. Brak białka w diecie może powodować przerzedzenie i wypadanie włosów.

Produkty bogate w białko, które mogą pomóc poprawić zdrowie włosów:

  •     jajka
  •     ryby, takie jak makrela i łosoś
  •     orzechy i nasiona
  •     chude mięso
  •     szpinak i jarmuż
  •     fasola i rośliny strączkowe


6. Maseczka z żółtka na włosy

Żółtko jaja zawiera te same białka, które tworzą silny mieszek włosowy. W żółtku jaja mogą pomóc stymulować wzrost włosów.

Żółtko zawiera również kilka niezbędnych składników odżywczych, które zostały powiązane ze źródłem wzrostu włosów i zdrowych włosów, w tym witaminy A i D, biotyna i kwas foliowy.

Przepis na maskę z żółtka na włosy:

    Użyj 3 żółtek jaj i 3–4 łyżki lekko ciepłego oleju kokosowego.
    Dobrze wymieszaj oba składniki.
    Gdy mieszanina jest dobrze wymieszana, nałóż na skórę głowy i korzenie włosów.
    Po nałożeniu maseczki nałóż czepek lub turban Anwen na głowę.
    Pozostaw maseczkę na głowie przez 10–15 minut.
    Spłucz dokładnie chłodną wodą.


7. Spłukuj włosy chłodną wodą

Prysznic ze zbyt gorącą wodą może spowodować uszkodzenie włosów, zarówno u nasady, jak i na skórze. Para pod prysznicem otwiera łuski na włosach, co może powodować, że włosy będą suche, kędzierzawe i podatne na łamanie.

Aby chronić włosy, spłucz włosy letnią wodą. Następnie zakończ prysznic zimną wodą na włosy i skórę głowy. Pomoże to w uszczelnieniu łuski włosa, dzięki czemu łatwiej będzie utrzymać wilgoć.


8. Żel aloesowy na włosy

Aloes jest bogaty w witaminy A, C i E. Witaminy te pomagają w utrzymaniu zdrowego wzrostu komórek, w tym komórek we włosach. Ponadto aloes zawiera również witaminę B-12 i kwas foliowy, które wspomagają utrzymanie włosów w zdrowej kondycji.


Możesz nałożyć czysty żel z rośliny aloesu na włosy i skórę głowy lub poszukać kosmetyków do włosów zawierających składniki aloesu jak Yumi żel aloesowy. Możesz również zrobić domową maseczkę do włosów z aloesu.



9. Zamień ręcznik na koszulkę lub turban

Według ekspertów ds. Pielęgnacji włosów pocieranie mokrych włosów ręcznikiem frotte po umyciu może spowodować ich uszkodzenie i łamanie z powodu tarcia powstającego między ręcznikiem a włosami.

Możesz użyć ręcznika z mikrofibry, turbanu Anwen lub łatwiejszym i tańszym rozwiązaniem jest użycie prostej bawełnianej koszulki.

Gładki materiał T-shirt spowoduje mniejsze tarcie podczas suszenia, a tym samym mniejsze uszkodzenia i puszenie. Aby użyć T-shirt na włosach, wykonaj następujące kroki:

  1.     Po umyciu i spłukaniu delikatnie ściśnij końcówki włosów, aby usunąć jak najwięcej wody.
  2.     Pochyl głowę do przodu i owiń koszulkę wokół głowy w stylu turban.
  3.     Pozostaw wilgotne włosy owinięte w koszulce na 5–10 minut, a następnie rozwiń.
  4.     Delikatnie przyciśnij koszulkę wokół włosów, które mają nadmiar wilgoci, a następnie wysusz i ułóż jak zwykle.


10. Olejowanie włosów na ciepło

Słabe włosy jak wzmocnić ? Olejowanie włosów na ciepło jest naturalnym i popularnym zabiegiem pomagającym przywrócić wilgoć suchym, kędzierzawym lub zniszczonych włosów.

Szczególnie korzystny na włosy jest olej kokosowy i olej z awokado. Olej kokosowy ma zdolność zmniejszania utraty białka zarówno w zniszczonych, jak i nieuszkodzonych włosach.

Podobnie jak olej kokosowy, olej awokado zawiera również niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, a także witaminy A, B-5 ​​i E.

Jak olejować włosy ?

  1.     Wymieszaj 1–2 łyżek oleju kokosowego z pierwszego tłoczenia (temperatura pokojowa) i 1–2 łyżek stołowych oleju z awokado. Możesz użyć mniej więcej, w zależności od długości włosów, ale utrzymuj stosunek obu olejków w przybliżeniu równy.
  2.     Przełóż mieszankę olejową do szklanego słoika i delikatnie włóż ją do garnka z gorącą wodą.
  3.     Pozostaw olej do stopienia się i podgrzania w słoiku przez około 2 minuty. Olej nie może być zbyt gorący, tylko lekko ciepły i dobrze wymieszany.
  4.     Sprawdź temperaturę oleju na nadgarstku. Powinien być letni, a nie gorący. Jeśli olej wydaje się gorący, nie ryzykuj i nie dotykaj. Poczekaj, aż ostygnie.
  5.     Gdy mieszanina olejów osiągnie bezpieczną temperaturę, nałóż na skórę głowy, cebulki włosów i końcówki włosów. Nanieś olej na resztę włosów.
  6.     Nałóż czepek i pozwól olejowi wniknąć we włosy przez 20 minut.
  7.     Dobrze spłucz letnią wodą.

Posiadanie mocnych, zdrowych włosów wymaga pracy na wszystkich frontach.

Podczas gdy minimalizowanie uszkodzeń cieplnych, mycie i spłukiwanie jest ważne, liczy się także to jak odżywiasz swoje ciało. Zrównoważona dieta, która obejmuje szeroką gamę witamin, minerałów i źródeł białka, może pomóc poprawić zdrowie włosów i skóry głowy.

Jeśli zauważysz, że twoje włosy są podatne na łamanie, wypadanie lub tracisz więcej włosów niż zwykle, warto o tym wspomnieć lekarzowi. Utrata włosów jest normalna dla wielu mężczyzn i kobiet, ale czasami może wskazywać na choroby.




Leave a Reply

* Name:
* E-mail: (Not Published)
   Website: (Site url withhttp://)
* Comment:
Type Code